pn | wt | śr | cz | pi | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | Pokaż wydarzenia w dniu 4 kwietnia | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | Pokaż wydarzenia w dniu 17 kwietnia | Pokaż wydarzenia w dniu 18 kwietnia | 19 | 20 | 21 |
Pokaż wydarzenia w dniu 22 kwietnia | 23 | 24 | Pokaż wydarzenia w dniu 25 kwietnia | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Szkoła Podstawowa w Zagórzycy
Logopeda
PROGRAM TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
rok szkolny 2020/2021
1. Diagnoza logopedyczna.
2. Ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
- Ćwiczenia oddechowe.
- Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
- Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
3. Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
- Wywołanie głoski w izolacji.
- Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
- Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
- Automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej, opowiadanie ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
- Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
4. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
- Ćwiczenia ortofoniczne.
- Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
- Ćwiczenia i zabawy z muzyką- logorytmika.
- Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
CEL I GŁÓWNE ZADANIA TERAPII
1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
2. Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
3. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
5. Usprawnianie techniki czytania i pisania.
PLAN PRACY
1. Prace organizacyjne: przygotowanie gabinetu do podjęcia terapii logopedycznej, zebranie pomocy dydaktycznych.
2. Diagnoza logopedyczna - kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych, konsultacje z wychowawcami klas, założenie dokumentacji.
3. Ćwiczenia logopedyczne.
- Oddechowe: wyrabianie oddechu dla mowy, ćw. oddechu przeponowego, wydłużanie fazy wydechowej, ćw. emisyjne, ćw. ekonomicznego zużywania powietrza i umiejętności synchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi.
- Głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, kierowanie głosu na maskę, ćwiczenia umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów.
- Słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, rozpoznawanie wrażeń słuchowych, ćwiczenia poczucia rytmu, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych.
- Artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w logotomach, wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej.
- Leksykalne: rozwijanie mowy poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ilustracji, przeczytanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
4. Współpraca z rodzicami, wychowawcami klas, pedagogiem. Instruowanie o sposobie korekcji mowy, pokaz ćwiczeń, informowanie o postępach.
PLAN ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH
Dzień tygodnia
|
Godziny |
Poniedziałek |
12.35 – 14.10 |
Wtorek |
10.40 – 13.20 |
Środa |
07.20 – 08.20 |
Czwartek |
12.35 – 14.10 |
Dorota Gudebska
neurologopeda
-
Kontakt
Szkoła Podstawowa im.Zjednoczonej Europy w Zagórzycy
Zagórzyca 20
76-231 Damnica
tel/fax 59 8113 421
email : sekretariat@spzagorzyca.szkolnastrona.pl